בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.
שלום,
קראתי את סיפור המקרה, אך חסר לי מידע ונתונים כדי שאוכל להשיב.
אתה מתאר שמסרת מוצר חשמלי לתיקון. איזה מוצר ? האם במסגרת אחריות ? מדוע החליפו לך את המוצר ולא תיקנו ? ועוד ועוד
אתה מוזמן ליצור עימי קשר טלפוני, להסביר ואשמח לבשיב לך ולסייע במידת הצורך.
שלום,
כן.
שלום,
השאלה אותה את שואלת אינה נכונה.
האם זה חוקי ? בוודאי שזה חוקי. למה שזה לא יהיה חוקי ? ואם זה לא חוקי לדעתך מדוע לא פנית למשטרה על מנת שיעצרו אותו.
אני מניח שאת מתכוונת לשאול האם יש לך עילה לתביעה (אזרחית כנגדו).
אם יש לך את מכלול הראיות להוכחת הטענות (הקלטת שיחה שבה הוא הבטיח להשיב לך את הכסף) אזי את רשאית לתבוע.
שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה כנגד החברה.
סכום הפיצוי בהתאם לנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
שלום,
חסר לי מידע כדי שאוכל להשיב על שאלתך ולבחון האם יש לך עילה לתביעה בעניינך.
את מוזמנת ליצור עמי קשר טלפוני בעניינך.
שלום,
האם אתם ועד הבית ?
אתם רשאים להגיש תביעה בעניין בבית משפט לתביעות קטנות. את התביעה יש להגיש במקום הנתבעת (חברת הניהול).
דרך משרד הפנים
שלום,
אינני מכיר עילה לתביעה על חוסר מענה.
אם אני אתקשר אליך מספר פעמים ולא תענה או שאתה תתקשר אליי מספר פעמים ולא אענה - האם למי מאיתנו יש עילה לתביעה על כך ? מספוקני.
שלום,
אינני מכיר מקרה שבו שופט בבית משפט לתביעות קטנות מוציא צו לאיתור במשרד הפנים.
למטב ידיעתי - אין לבית משפט לתביעות קטנות סמכות להוציא צווים כאלה.
שלום,
קראתי את סיפור המקרה.
אני מציע לך תחילה לפנות להנהלת קופת החולים בעניין זה, להציג את הצד שלך, לבקש מסמך מלווה מרופאת המשפחה ולהציג את הצד של הרופאה.
ככל שפניה לא תעזור - תוכל להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.
לפני חצי שנה פניתי בשל מקרה חירום וסרבו להפנות אותי. טענו שאין להם מענה רפואי בערב ושזה לא מצדיק פנייה למיון (בהחלטה טל'. הם לא ראו אותי). למחרת המצב החמיר וביקשתי להגיע לרופא, אך טענו שאין להם שירות בימי שישי. לבסוף נגרם לי נזק בשל אי הטיפול שנמנע ממני. לפני חודש שוב היה לי מקרה דחוף. ביקשתי תור במיידי ורק משכו אותי ואמרו שיחזרו אלי ואף אחד לא חזר אלי למרות שעשיתי עשרות טל'. פשוט התעלמות!!! פניתי בנושא לפניות הציבור של מכבי. עבר חודש וחצי מהפנייה שלי ואף אחד לא התייחס.. אין שום יחס מהמקום הזה. פשוט זלזול באנשים. נשברתי והשבוע עברתי לקופה אחרת. פשוט בזיון של הקופה !!!! מפרסמים שירות שבכלל לא ניתן בקופה
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.